!!!☢ musfirahmohamed  ツ ©!!!

I never built these walls to keep people out. I built them to see who cares enough to take the time to knock them down.♥

Monday, December 19, 2011

18dec2011

assalamualaikum
18 december 2011 . dapur rumah aku berasap coz mama buat cucur petang tadi je . breakfast aku tak amek tau pon . bukan aku makan pon . free2 muntah after breakfast kang . lunch dekat rumah jiran . hahahaha . kenduri daa . selang 3/4 buah rumah je . jiran tetangga yang selalu jadi teman melepak mama . nasi kat kenduri tadi cantik kot . warna warni . malas lah nak snap pic tadi . tapi ade lam peti sejuk tu ha . mama kate nasi tu nama dia "nasi HUJAN PANAS" . aku tau la cuaca sekarang ni tengah hujan dan panas . first time kot jumpa . tu yang exited semacam je nak makan . balik dari kenduri terus sakit perut . ye la . perut kosong terus sumbat dengan makanan tanpa setitik air kosong pon . tekejut rasanye . haha . petang tu dengan muka tak malunye aku tanye mama "ma takde kuih ke" . so after tu pon mama buatkan cucur ikan bilis kat aku . tapi mama suruh aku kopek ikan bilis tu . mama suh belah 2 je ikan bilis tu but i make it 8 . memang kecik2 jadinya . peduli ape . aku yang nak makan . hahahaha . tengah dok goreng cucur tu tiba2 adek aku balik kate makcik mala *tuan rumah kenduri tadi la merangkap jiran aku , bagi lauk . memang banyak dia bagi . nasi aje sampai tak muat satu mangkuk besar khas tuh nasik kat rumah aku . sampai kene letak dalam pinggan . tu pon still menggunung lagi . so secara automatic nye makan malam telah pun tersedia kat atas meja . memang tak masak nasik langsong . bagus betul bila jiran buat keduri ni . wahai jiran tetangga ku sekalian . cepat2 la bagi kawin anak pakcik/makcik tu . pastu boleh bagi saye jadi AJK makan . takyah susah2 tolong mak aku masak . hahaa . dah lepas makan . abah , mama and my brothers pegi funfair . aku tanye mak aku na g mane sbb aku tak tau ape2 , tup2 semua org dalam rumah besiap mcm na pegi kenduri . tp kenduri ap yang malam . mak aku ckp kalau tanye aku na pegi ke tak sure aku tak na . ugut kerat 18 pon aku takkan pergi . haha . hello . funfair is my childhood memory . ofcoz aku tak na memory tu balik . kalau nak bawak aku pegi cosmo world ke genting highlands ke nak la jugak aku pegi . ni setakan funfair . tak menyesal pon even ko ckp yang kat situ ade bende best kalau aku tak pegi . malah aku amat berbangga sebab bende best tu ade kalau aku pegi je . haha . *melalut suda . ok fine . sepanjang peninggalan diorng ke funfair . aku tinggal ngn kakak aku . yang aku peliknye takde lak die kacau aku tengah on9 waktu tu . penat je aku prepare jawapan na bagi kat die kalo die kaco aku . kalo die kaco sure aku soh die on computer tuh . ak pon aku akan berjasa ngn die dan pergi bukakan comp tu tork die . bile 'robongan dari funfair' balik baru die kuar bilik . memang aku ase kakak aku da tebiat . dah tu boleh pulak die kacau aku maen dari kol 10 sampai kol 1die tak bagi2 balik kat aku . memang la kan . hahaha . dah arh malas nak membebel . *padahal da panjang .


aku pon taktau nape aku suke buat post tengah pagi ni...hehe

No comments:

Post a Comment

Followers