!!!☢ musfirahmohamed  ツ ©!!!

I never built these walls to keep people out. I built them to see who cares enough to take the time to knock them down.♥

Sunday, November 6, 2011

persoalan

ok fine..memandangkan malam ni malam 12 zulhijjah . thats means hari ni HARI RAYA AIDILADHA yang pertama . lupa na ucapkan selamat hari raya . tak pa lah . tahun depan aku wish . sebab aku tengah musykil sekarang ni . persoalannya adalah : KENAPA ASAL MUSIM RAYA , SURE ADA BUNYI MERCUN A.K.A ORANG MAIN MERCUN . kenapa waktu lain tak da orang nak main mercun .  ok fine , memang la ada orang yang main waktu lain . tp tak da la sekuat dan sekerap musim raya . satu  soalan yang bermain di fikiran aku sekarang ni . MERCUN HANYA DIJUAL BILA TIBA MUSIM RAYA JE KE ? nak kata ye tak juga sebab waktu lain aku pergi kedai ada je jual mercun . OR musim raya harga mercun naik secara mendadak . sampai sanggun jadikan pekerjaan menjual mercun daripada PART TIME to FULL TIME work . tapi memang aku pelik habis habisan sebab .  ok fine kalau hari raya aidilfitri aku tak kan tanya mana budakII tu dapat mercun sebab sure ada jual kat bazar ramadhan . tu lagi satu hal . bazar ramadhan pada dasarnya ditubuhkan untuk menjual juadah berbuka puasa . tapi sekarang ni semakin lama semakin ramai yang lebih suka jual mercun . gerai yang jual mercun semakin meningkat kat bazar ramadhan . ok fine tutup cerita bout eid fitr . kat mana tadi erk . owh ok . hah ini tak raya haji dan deepavali baruII ni contohnya , sepanjang aku kt rumah tak da pula bazar ramadhan mahupun gerai yang menjual mercun . nampak sangat la diorang simpan mercun tu sejak azali untuk digunakan pada musim raya yang akan datang . apa istimewanya membakar mercun pada musim raya . sama je . mercun tu akan dibakar , meletup dan tiada hasil melainkan ibarat membakar duit yang digunakan untuk membeli mercun . tolong la jawab persoalan ni . so sorry sebab post ni adalah isu sensetif bagi sesiapa peminat mercun . tapi fikirlah mercun tu membahayakan diri .


enjoy reading





sorry kalau terasa

No comments:

Post a Comment

Followers