!!!☢ musfirahmohamed  ツ ©!!!

I never built these walls to keep people out. I built them to see who cares enough to take the time to knock them down.♥

Saturday, August 27, 2011

♥kronology♥

tork seminggu yg terakhir aku menjalani ibadah puasa kat hostel mcm2 pulak yang jadi......siangnye bermasalah...malamnye memberi masalah....dalam seminggu nie jugak la aku ta sahur langsong.....first day *hari isnin daa....aina tetibe sakit lam kelas waktu subjek BI....sumpa menakotkan....kol 3 bwk die balek hostel....mungkin lebih kepada jenab (bukan nama sebenar) yang heret die balek hosel....balek lambat coz kene tolong cikgu settlekan kad koko hari tu jugak...mungkin hari tu jdi cikgu yg ta bertauliah sikit....coz cikgu kate tulis sume kehadiran lam kad tuh pastu tanda tangankan bagi pihak cikgu....da balik tuh....aina jadi makin terok....parents die pulak kata na amek kol 5....aku da la ta berpengalaman jaga org sakit yg macm tuh.....mmg aku yang takot....nasib baek ade cousin aina yg bergune tuh...die call kn parents aina soh dtg cepat sikit......bile aina da balek aku rase kurang siket beban......thats the end of the day.....sec day lak.....kene mara ngn pn.chan coz ta prepare bahan tork keje khusus akaun....tp jumok (bukan nama sebenar) la yang kene marah terok....kitorng stayback semata mata na siapan urusniaga sampai kol 3 coz ta nak kene dimerit....aku igt da tamat la...rupenye malam tuh baru aku igt yg kitorng ade majlis buka puase ngn cikgu2 plus tetamu luar....aku da upe ape jawatan die dalam JPN tuh......after solat maghrib ade tazkirah siket....tetibe aku ase bersalah after denga tazkirah tuh....after je solan terawikh yg diimamkan tetamu tuh tetibe je nani lak sakit....nani da slalu da sakit cm tuh...so aku ta takot sgt.....free2 je 2 hari berturut turut jadi nurse yg ta berkelayakan....i think after tuh da tade pape da....rupenye mase hari rabu tuh aku da malas na dga ckgu membebel sal pokok "kesayangnku" tuh...ap lagi kalo bukan roselle.....da la before tuh aku kene buat experiment tork 60secondscience group aku....after je try an error experiment tuh ta jadi aku tros pegi kat pokok tuh buat keje.....mcm biase kutip buah plus potong pokok yg terlebih tinggi tuh.....sumpa penat...after je buat mende tuh aku naek atas...mandi plus buat ap yg sepatutnye....lepas tuh turun balek rakam experiment tuh coz aku ade jalan cmne na bg experiment tu jadi......dengan aman bahagianye keje aku pon habes petang tuh....after basuh apparatus tuh sume aku naek atas balek.....skali tetido kat A4....seda pon sebb nani kejot aku.....die pon tekejot pesal la aku ade kat sebelah die.....malam tuh cam biase buat homework yang tak pernah berhenti memanggil kat meja tuh....lepstuh aku study sikit2 sal presentation physics tok esoknye.....hari khamis pulak.....pagi2 da kelam coz nani suddenly demam...sampai jatoh longkang lak tuh.....so aku le yang kene bawak buah roselle yang betimbon tuh....dah la diorng gelak kat aku....diorang kate aku da macam santa claus raya....coz plastik tuh da la besa..pastuh colour merah lak tuh....ag la same cam santa....sampai skolah msok dewan jap...before tuh letak dulu roselle tuh depan koop....after habis perhimpunan start kelamm balik....bawak genit pegi bilik guru...mintak kunci koop nak letak roselle lam peti ais....sebelum tuh pegi makmal sc form 2 dulu sbb na anta microscale kat makmal tuh....masok kelas cm biase blaja..blaja..dan blaja.....waktu rehat g jumpe pn nurain nak mintak gamba tork pertandingan microsoft powerpoint yg lambat tau plus date due bulan 9.......bagi pendrive kat die pastu bla masok kelas tuk sambung blaja.....balik tuh singgak makmal komputer jap nak cari pn shashafarah sbb pn nurain ckp die bg pendrive aku kat pn shashafarah....masok makmal die takde...yg ade just budak2 petang je....so keluar la...pegi kelas perancis lak....da la exam....dpt tau pon pada hari khamis tu jugak....mmg ta study pape la kan....dengan perasaan risau plus tak kisah....jawab dengan rasa tidak bersalah andai kate fail......habis kelas tuh kol 2.30....after tuh g balik kat makmal komputer....pn shashafarah kate die tak dpt pon pendrive aku....huh....lantak la..lepak dlm tuh jap....pukol 3 keluar....da la hujan lebat....mmg baliik dalam hujan aku mase tuh....nasib baik ade umi skali....balik tu naik atas ...solat...pastuh tros tido sbb penat sgt....bangun kol 6 baru mandi....g amek makanan kol 6.50.....sumpah gile...nasi abes...terpakse la tunggu nasik tu dimasak.....tetibe rse best lak coz dpt makan nasik panas.....mase na solat maghrib tetibe ade anouncement ade imam luar...da la lelaki...tu yg leceh tuh....manyak procedure....malam tuh ade ambang merdeka...so tade prep....happy...after terawih lepak kat study room...kol 10.30 g dataran....mase kat dataran tuh sesape yang kene rampas phone kene naik stage...pastuh kene angjat sumpah depan sume dak hostel....serious kelakar...and finally the last day of school before raya......pagi2 tuh kene marah sbb ta bayar yuran hostel....hahaha....after tuh tros pegi bilik guru nak mintak pendrive....cikgu kate die tak masok ag....pegi amek laptop die lam kete...and then masokkan sendiri...mase boring tunggu gamba yg beratus tu nak masok.....tengok connection internet...wifi bilik guru ta pasang ag....ish3...kalo ta boleyh maen internet jap...after masok gamba tu pegi balik kelas.....lagi 10 min majlis kat dewan na start.....before tu sempat tangkap gamba kolam kelas aku.....nnt aku upload gamba...mase majlis tuh....tetibe rase happy semacam....mase nyanyi lagu tu ag arh.....mcm ta puase je....before balik majlis memohon maap sempene raye.....haha....thats means 1 hari ta blaja....balik oztel kemas barang...teros turun bawah....sebab menanti anouncement penting.....at last that announcement berkumandang...pegi biik warden amek phone....hahaha...suke betol...tp bateri tada.....kol 1.30 bla dari hostel....tamatlah cite seminggu start dripada aku jejakkan kaki ary ahad tuh,...hahaha....

No comments:

Post a Comment

Followers