!!!☢ musfirahmohamed  ツ ©!!!

I never built these walls to keep people out. I built them to see who cares enough to take the time to knock them down.♥

Saturday, August 6, 2011

introduction

PERINGATAN : PERKARA YANG AKAN DITULIS ADALAH SEJARAH SEMATA MATA. TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN SESIAPA PADA JAM DAN SAAT INI.
--------------------------------------------------------------------------------

kisah bermula pada tanggal 15 Januari 2008...first day aku menjejakkan kaki ke asrama RPS...mase tu baru form 1...so agak terfikir macam2 bout that hostel...the next day baru pegi skola...actually mase first day tu da pegi skola tp beli buku plus barang keperluan je la....mase kat skola tuh masok perhimpunan harian kat dewan....after perhimpunan tu baru cikgu bg kelas...aku dapat kelas 1 RK 2...mase masok kelas tuh feeling like get into a hunted room....coz aku dpt rasekan hidop aku akan berubah kat situ...dah la kelas aku tuh tinggi...tingkat 3 on the first block...ok fine let go of the class matter...lepas tuh bermulalah kisah hidup yang agak menyedihkan kat RPS tuh....with the same routine everyday make me tired....mase form 1 dulu aku malas belajar so result exam pon ta berape nak gempak...num lam tingkatan pon 100 sumthing....ta pena kurang pade 100...plus sure lebih drpd 110...mase form 2 lak tetibe da ade kesedaran...rajin la jugak blaja even sikit pon....so mase form 2 sampai skarang ta pena da dpt 100 nd above...mase form 2 pon same jugak...name kelas still ta betukar...just tingkatan je yang makin bertambah....aku happy dok kelas tuh sebab kelas tu happening xD...selama 2 taon kitorng masok drama feast peringkat skola we won the third place...walaupun drama feast tuh buat kitorang hampir2 putus asa akibat macam2 musibah yang melanda dan ahli kelas yg agak na buat perangai...pada tahun 2009 la aku rase tahun yang aku manyak maen plus blaja...on the third year i'm in RPS baru aku sedar nak serious walaupun pade mase yg same aku manyak maen jugak...mase form 3 aku still di kelas kedua tp kelas nie special sikit... 3 azalea always in my heart....sebab aku kate kelas nie special is...mase first day masok kelas tuh rase macam segalenye akan berubah macam mase form  dulu...ye la sebab tu kelas aku mase form 1 dulu...kitorng dikelaskan mengikut result final exam tahun 2009...lepas tuh digabungkan pulak budak asrama plus budak harian...budak harian ngn kitorng mane penah ngam...aku igt lagi kejadian mase form2....kitorng akan pandang sinis kalau jumpe antara satu sama lain...sebabnye sampai sekarang aku tak terfikir...organisasi kitorng pulak agak kelakar sebab memandangkan budak harian telebih 2 orang dalam kelas tuh...so ketua kelas budak harian..name die nurul atikah....s/u lak budak oztel...the first week of the year mmg kitorng ta tegor langsong....second week baru lah terfikir takkan setahun tanak betegur kot...then kitorng just tegur cam tuh je la.....bulan februari baru kitorng agak rapat smpai la sekarang....serious macam2 jadi dalam mase 3 tahun tuh....every moment is like getting a piece of gold...coz the memory will not repeated once again....semua pergerakan adalah kenangan walaupun pahit tuk diterima....diz year lak aku buat sejrah baru kat rps....selame 3 tahun beturut turut aku dok kelas num 2 tetibe diz year kelas num 5...*tork budak lowr secondary jgn pikir pape coz korng tak tau pengelasan kelas bile da masok f4.....aku memilih untuk ke aliran sains ikhtisas daripade sains tulen walaupon banyak tentangan terutama cikgu yg mengharapkan aku amek medic....aku amek aliran tuh sebab aku ta pasti boeyh bawak biology....sorry coz telah hampakan banyak pihak....then sampai sekarang aku  teruskan hidup di kelas 4camellia....tp aku masih merindui kelas form 3....walau pape pon hidup harus diteruskan...sekarang nie even result teruk pon still dpt top10...aku ta puas aty sbb kelas tuh da cukop belakang la....da la suke terpinggir sebab satu2nye kelas aliran sains yg bukan sains tulen...baru aku faham perasaan budak yang memang sejak azali dok kelas belakang nun...tp walau pape pon kelas diz year pon agak happening jugak...coz budak oztel dlm tuh agak ramai...so na rancang pape senang...haha...sekarang kitorng tengah tunggu result USBF 2....agak gementar coz exam nie aku anggap ta serious...bayangkanlah...cm mane na serious kalau dah exam tuh 3 hari after hari koko...before tu semua orang sebok uruskan hari koko...mungkin hanya segelintir yg ambk serious exam nie...aku gunakan pengetahuan yang sedia ada untk menjawab exam tuh...walaupun ade study sikit2 tp still tak dpt membantu aku dpt 4 flat...and now here i am...tanpe memikirkan tentang hari esok dan hanye menempuhinye sahaja,...kalau na diingat balik semua kenangan sure panjang na tulis kat sini...nie pon da cukop buat aku terharu...kalau ade mase aku cite sal mende laen lak....bulan puase tlah menyuruh aku mengenang kembali kenangan lme...

No comments:

Post a Comment

Followers